VESTEL POLAND

Koncern inny niż wszystkie

Koncern inny

Naszymi rozmówcami z działu TV Vestel Poland są: Andrzej Krop – dyrektor zarządzający Jacek Wojtasiński – sales manager TV w Polsce i regionie CEE marek JVC, Hitachi, Toshiba Maciej Mycka – national key account manager TV w Polsce i regionie CEE Ewa Lis – product and marketing manager

Redakcja: Rozmawiamy pod koniec roku, w czasie pandemii. Jak koncern Vestel poradził sobie z produkcją i sprzedażą telewizorów w tym trudnym czasie?

Andrzej Krop: Rzeczywiście, pandemia zaskoczyła nie tylko naszą branżę, ale całą światową gospodarkę. Początkowo sprzedaż i zamówienia wyhamowały, co spowodowało, że fabryki stanęły przed wyzwaniem, a planowanie produkcji i sprzedaży stało się utrudnione. Co więcej, w złożonym procesie produkcji, kiedy poszczególne podzespoły nie są dostarczone na czas, cały proces zaczyna się opóźniać lub staje się trudny do realizacji. W takich sytuacjach zespoły stają przed trudnymi decyzjami i wyzwaniami – czy wyhamować produkcję, czy szukać innych rozwiązań? Vestel jest nietypowym koncernem i w dużej mierze kieruje się taktyką Agile, czyli zwinnego zarządzania firmą i zespołami, projektami. Dzięki temu możemy podejmować szybkie decyzje, reagować na zmiany natychmiastowo i elastycznie w trudnych sytuacjach. To wyróżnia nas względem korporacji z silosową strukturą, gdzie procesy zmian są sformalizowane i wydłużone. Podczas pandemii, w okresie niepewności zamówienia po stronie odbiorców były chwilowo zawieszone. Natomiast jako Vestel podjęliśmy ryzyko i nie hamowaliśmy produkcji, a w przypadku trudności z dostawami podzespołów mogliśmy sobie pozwolić na zmianę planów i zaprojektować inne linie i serie, tak aby fabryka nie miała przestojów i wykorzystywała swoje moce. Z czasem okazało się, że były to dobre decyzje, a sam dział TV w Vestel Poland pomimo pandemii odnotował do chwili obecnej dwucyfrowy wzrost sprzedaży rok do roku, zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Wynik ten cieszy nas tym bardziej, gdyż urośliśmy dwa razy więcej niż rynek.

W Polsce koncern Vestel oferuje telewizory japońskich marek o dużej tradycji: Hitachi, JVC, Toshiba. Czy nadal są to produkty znane z jakości, niezawodności i najnowszych rozwiązań technicznych?

Ewa Lis: Koncern Vestel posiada obecnie jedną z najbardziej nowoczesnych, zautomatyzowanych fabryk w Europie i przywiązuje ogromną wagę do standardów jakości produkcji. Dzięki temu marki Hitachi, JVC, Toshiba czy kategoria AGD marki Sharp, podobnie jak wiele innych, powierzyły Vestelowi całościowy proces produkcji i projektowania. Oczywiście, uczestniczą w nim także japońscy projektanci, jednakże to Vestel dba o spełnienie wysokich standardów, dzięki którym japońskie marki oddały się w nasze ręce. Co więcej, Vestel poszukuje nieustannie innowacyjnych rozwiązań. Oprócz innowacji w home appliances, home entertainment czy B2B firma wchodzi w nieistniejące wcześniej obszary. I tak Vestel wyprodukował WeWalk – laskę dla niewidomych z funkcjami smart działającą ze smartfonem na Androidzie oraz iOS, baterie do rowerów elektrycznych (e-bike) czy elektryczne stacje ładowania samochodów. To są innowacje wykreowane przez koncern.

2020-12-03
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket