BABYLISS

Satysfakcja klienta ponad wszystko

Satysfakcja klienta

Rozmowa z Martą Liśkiewicz – brand manager marki BaByliss

 

Redakcja: Jak wygląda polski rynek urządzeń do pielęgnacji włosów? Na pewno najpopularniejsze urządzenia to suszarki, a jaki sprzęt plasuje się za nimi? Czy są jakieś produkty, które szczególnie upodobali sobie polscy konsumenci?

Marta Liśkiewicz: Największymi kategoriami produktowymi na rynku stylizacji włosów są prostownice oraz suszarkolokówki i są one w tej chwili najpopularniejsze. Oczywiście, jest tu też pewna sezonowość, np. w okresie l etnim j est mniejsze zainteresowanie suszarkami, a większe lokówkami, a nawet karbownicami czy falownicami, czyli produktami, k tóre nadadzą fryzurze wakacyjny „look”, natomiast suszarki, prostownice i suszarkolokówki wracają do łask w okresie jesiennym, gdy zaczyna się sezon suszenia włosów, stylizacji w okresie wilgotnych deszczowych dni – wtedy kobiety potrzebują rzeczywiście bardziej profesjonalnych urządzeń, aby zachować blask i nawilżenie włosów.

Z pewnością zamknięcie salonów fryzjerskich dla wielu klientów było dotkliwe. Jaki wpływ na rynek urządzeń do pielęgnacji włosów miała pandemia?

Wybuch pandemii miał wpływ na niemal wszystkie sektory gospodarki. Zmieniły się także sposób oraz częstotliwość korzystania z usług fryzjerskich. Podczas lockdownu rynek urządzeń do stylizacji włosów był całkiem stabilny z lekką tendencją spadkową, natomiast można było zaobserwować wzmożoną sprzedaż w takich kategoriach jak maszynki do strzyżenia – był to istny boom na rynku, gdzie zaobserwowaliśmy wzrost o 63 proc. w całym roku 2020 w porównaniu do roku poprzedniego (wg danych GfK 2020). Najlepiej sprzedające się kategorie podczas pandemii to produkty, których najczęściej używamy w domu, czyli suszarki do włosów oraz suszarkolokówki. Kategorie, które ucierpiały, to lokówki czy prostownice, co świadczy o tym, że kobiety nie stylizowały się w domu tak jak dotychczas i zmieniły się ich potrzeby w tym czasie.

Rynek urządzeń do pielęgnacji włosów cechuje duża konkurencja. Marki premium muszą konkurować nie tylko między sobą ale i z b-brandami. Jak przekonać klientów, żeby wybrali droższy sprzęt renomowanej marki?

Myślę, że na rynku stylizacji włosów rzeczywiście jest duża konkurencja, jest wielu producentów, którzy specjalizują się w danej kategorii produktowej i są jej liderem. Rynek się zmienia i zachowania konsumentów też się zmieniają, konsumenci coraz częściej wybierają marki premium, gwarantujące wybór produktów najwyższej jakości, które będą służyć przez wiele lat. Oczywiście, kupując produkty marek premium, kupujemy też technologię, która najczęściej jest już bardzo zaawansowana i gwarantuje najlepsze rezultaty, a przy tym zapewnia ochronę i nawilżenie włosów.

Satysfakcja klienta

W branży pielęgnacji włosów marki premium są coraz częściej wybierane przez klientów. Doceniają oni bezpieczeństwo oraz dobrą jakość produktów. 

Jakie zwyczaje zakupowe możemy zauważyć wśród polskich klientów? Chętniej sięgają po urządzenia z wyższej półki czy decydują się raczej na modele podstawowe?

Od kilku lat obserwuję zmianę zachowań zakupowych konsumentów na rynku stylizacji do włosów, polegającą na zakupie coraz droższych produktów, które gwarantują konsumentowi długotrwałe użytkowanie bez utraty jakości produktu przez długie lata. Produkty z wyższej półki wyposażone są też najczęściej w takie technologie, które pozwalają utrzymać włosy w bardzo dobrej kondycji mimo częstej stylizacji. Dodatkowo produkty premium mają nowoczesny, niepowtarzalny design, są niezwykle wydajne oraz zapewniają skuteczną i szybką stylizację.

Jedną z ostatnich nowości jest linia Hydro Fusion. W jakie innowacyjne rozwiązania wyposażono te produkty?

Dla wielu z nas elektryzujące i puszące się włosy nie są tylko smutnym wspomnieniem jesieni i zimy, jak więc poradzić sobie z tym problemem na co dzień? Rozwiązaniem są dwie nowości marki BaByliss z linii Hydro Fusion – suszarka Hydro Fusion D773De oraz lokówkosuszarka Hydro Fusion AS773E. Nowością w ofercie marki BaByliss jest linia Hydro Fusion, która pomaga uzyskać pożądany efekt. Sekret tkwi w podwójnym systemie jonizacji Advanced Plasma Technology, który sprawia, że jony są emitowane z dwóch oddzielnych portów, wewnątrz i na zewnątrz suszarki, a to nadaje włosom niesamowity efekt wygładzenia, przyspieszając tym samym zamykanie otoczki włosa i rozkład cząsteczek wody podczas procesu suszenia. Ujemne jony uwalniane przez produkty są nieco silniejsze od dodatnich, przez co włosy stają się niesamowicie wygładzone. Skuteczne modelowanie z systemem Advanced Plasma Technology sprawia, że włosy są miękkie i odżywione, nie puszą się, są wyjątkowo gładkie i mają niezwykły połysk.

Z jak dużym zainteresowaniem ze strony klientów spotkały się te urządzenia?

Produkty BaByliss z nowej linii Hydro Fusion spotkały się z bardzo dobrym odbiorem przez konsumentki, które są zachwycone rezultatem – brakiem puszących się włosów oraz niezwykłym połyskiem. Produkty były testowane przez #klubrecenzentki – niezależne recenzentki Wizaż i otrzymały 4,9 gwiazdki na 5. Konsumentki kochają te produkty za to, że włosy się nie plączą, łatwiej je rozczesać, są bardziej lśniące i gładsze, włosy są mniej przesuszone i łamliwe, lepiej się układają, a przede wszystkim nie puszą się jak do tej pory.

Satysfakcja klienta

Linia Hydro Fusion to ostatnia nowość marki BaByliss, przeznaczona dla najbardziej wymagających użytkowników i pozwalająca na bezpieczną stylizację włosów.

BaByliss zwraca uwagę nie tylko na jakość i funkcjonalność, ale i wzornictwo urządzeń. Jak ważny jest ten aspekt w sprzęcie do pielęgnacji włosów?

Myślę że design czy kolor produktu też jest ważny, zwłaszcza że kobiety często „kupują oczami”, konsumentki lubią produkty, które ładnie i estetycznie wyglądają, mają perłowe i metalowe wykończenie oraz są bardzo dobrej jakości. Produkty marki BaByliss są znane na rynku z charakterystycznego designu, który sprawia że produkty do stylizacji są bardzo ergonomiczne, łatwo i lekko trzymają się w dłoni, tym samym zapewniając niezwykły komfort suszenia włosów czy stylizacji przez długi czas.

Marka BaByliss zawsze starała się być blisko klientów. W jaki sposób w codziennej komunikacji angażuje swoich fanów?

Przed pandemią bardzo ważnym elementem komunikacji z naszym klientem były spotkania na żywo podczas pokazów stylizacji czy targów, gdzie mogliśmy jako marka BaByliss pokazać nasze produkty na żywo, zwracając uwagę na atuty produktów oraz niesamowite stylizacje, jakie można wykonać naszymi produktami, ale to nie wszystko – przede wszystkim słuchaliśmy naszych konsumentów, ponieważ ich opinia zawsze była dla nas bardzo ważna. Znając potrzeby naszych konsumentów, mogliśmy doradzić im wybór najbardziej odpowiedniego produktu dopasowanego do kondycji włosów. Obecnie staramy się mieć także bliski kontakt z naszymi klientami poprzez kanały social media, słuchamy i pomagamy w wyborze odpowiedniego sprzętu, doradzamy, ponieważ nasi klienci byli, są i będą zawsze dla nas najważniejsi.

Jakie nowe trendy możemy spotkać w sprzęcie do pielęgnacji włosów?

Myślę, że dla konsumentów obecnie bardzo ważne jest posiadanie naturalnych, zdrowych i lśniących włosów, tym samym wybierają produkty do stylizacji, które zapewnią im najlepsze rezultaty, nie niszcząc włosów. Jest to też bardzo ważny trend na rynku, dlatego wiele marek obecnie wprowadza produkty mające w swoich ustawieniach możliwość dopasowania temperatury do rodzaju i kondycji włosów oraz wiele zaawansowanych technologii, jak technologia Hydro, w tym produkty wyposażone w system pary czy mikromgiełki – a wszystko po to, aby włosy były lśniące, nawilżone, miękkie i łatwe w układaniu.

Jakich nowości w ofercie marki BaByliss możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości?

Marka BaByliss, jako lider profesjonalnych urządzeń do stylizacji włosów, jak zawsze zaskoczy nas w niedalekiej przyszłości swoją innowacyjnością i najwyższą jakością sprzętów do stylizacji włosów. Jeśli chodzi o nowości, będą to produkty wyposażone w najwyższe technologie, gwarantujące tym samym najwyższy poziom stylizacji, m.in. technologię parową, która daje włosom ultraodżywienie i połysk, czy technologia ostrzy ze stali japońskiej w kategorii męskiej, czyli precyzyjnie zaprojektowane ostrza ze stali japońskiej BaBylissMEN, które są ostrzejsze, wytrzymalsze i odporniejsze na zarysowania.

2021-07-05
4
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket