LUXPOL

Elastyczność w działaniu i dynamiczny rozwój

Elastyczność w działaniu

Rozmowa z Sabiną Popczyk – prezes zarządu firmy Luxpol

Redakcja: Czym zajmuje się firma Luxpol i produkty jakich marek oferuje?

Sabina Popczyk: Luxpol od 2010 r. jest importerem pralkowirówek i wirówek Lusia, a także produktów drobnego AGD pod markami Luxpol i Begood. Od końca ubiegłego roku Luxpol jest również właścicielem i importerem marki Gotie oraz głównym dystrybutorem wszystkich wymienionych marek. Współpracujemy z sieciami detalicznymi, takimi jak Media Expert i MyCenter, oraz z wybranymi dystrybutorami hurtowymi, jak np. AB SA czy Elbis sp. z o.o. Naszą ofertę kierujemy również bezpośrednio do sklepów niezależnych, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom zarówno w zakresie jakości produktu, jak i warunków handlowych. Starannie dobrana oferta oraz przemyślana, bezpośrednia dystrybucja pozwalają naszym partnerom generować odpowiedni poziom marży, co na dzisiejszym rynku stanowi duży atut. W ofercie marki Gotie mamy szereg produktów specjalnie stworzonych pod klienta internetowego. W ten sposób rozwijamy nasz sklep internetowy Gotieshop.pl oraz ściśle współpracujemy z wybranymi innymi sklepami WWW. Pozwala to na szeroką dystrybucję produktów oraz promocję marki Gotie w nowoczesnym medium.

Ostatni czas, pomimo pandemii, to dla firmy okres intensywnego rozwoju, m.in. ze względu na akwizycję marki Gotie. W jaki sposób uzupełniła ona jej portfolio?

Zeszłoroczny czas pandemii okazał się dla Luxpolu dobry z uwagi na wzrosty sprzedaży w kategorii zamrażarek Begood, a w ostatnich 2 miesiącach roku obroty podwojone zostały dzięki dołączeniu do naszego portfolio marki Gotie. Od stycznia borykamy się, jak każda firma, z trudną sytuacją na rynku – niższa odsprzedaż oraz problemy z terminami oraz kosztem importu z Chin. Jednak udaje się nam utrzymywać dobrą dostępność towaru i wdrażać nowości. Target, do jakiego skierowana jest marka Gotie oraz jej produkty, doskonale uzupełniają marki Luxpol i Begood oraz stanowią wartość dodaną dla firmy. To pozwoliło nam wygenerować ponad 100 proc. wzrostu sprzedaży po 7 miesiącach i pokryć inwestycje poczynione od listopada 2020: nowy, większy magazyn i biuro handlowe, czterokrotny wzrost zatrudnienia oraz wprowadzenie kilkunastu nowych produktów. Nowości pojawiły się w kategoriach całkiem nowych dla wszystkich trzech naszych marek: żelazka, stacje pary, roboty planetarne i tostery. Okazały się one strzałem w dziesiątkę w kwestii powiększenia oferty. W tym roku planujemy jeszcze trzy premiery w portfolio i kilka „zliftingowanych” produktów.

Elastyczność w działaniu

Do klientów poszukujących rozsądnie wycenionych produktów o dobrej jakości kierowany jest sprzęt marek Gotie, Luxpol i Begood.  

Dla wielu firm pandemia była wydarzeniem, które o 180 stopni zmieniło zasady ich funkcjonowania. Jak wpłynęła na Luxpol?

Luxpol robi swoje! Mamy wyzwania na ten rok z uwagi na poniesione inwestycje i realizujemy swoją strategię. Nie jest na rynku tak, jak planowaliśmy, ale po kilku miesiącach zweryfikowaliśmy możliwości i nadrzędnym celem jest zakończenie tego roku z podwojonym wynikiem w stosunku do 2020. Mocno koncentrujemy się na wizerunku firmy, rozpoznawalność naszych marek i produktów. Wspieramy naszych partnerów i wzajemne relacje handlowe, a bardzo często przyjacielskie. W ramach ustalonego budżetu realizujemy działania marketingowe: pokazujemy się regularnie w „InfoMarkecie”, planujemy działania reklamowe w czasopismach wnętrzarskich, a na rynek wchodzi nowy katalog produktowy, który będzie szeroko dystrybuowany. Współpracujemy również z zagranicznymi odbiorcami: z Grecji i Ukrainy. Aktualnie jesteśmy w trakcie nawiązywania współpracy w kolejnych państwach. Sprzedaż na rynki zagraniczne jest dla nas również sposobem na realizację planów.

W jaki sposób zorganizowana jest dystrybucja produktów Luxpolu? Jak firma wspiera swoich dystrybutorów w działaniach sprzedażowych?

Współpracujemy z wieloma kontrahentami. Docieramy do nich bezpośrednio, stwarzamy przyjazne warunki handlowe i staramy się elastycznie podchodzić do możliwości naszych klientów, do ewentualnych problemów czy reklamacji. Z uwagi na doświadczony i od wielu lat osadzony w branży zespół handlowy, znamy bardzo dobrze swoich partnerów oraz charakterystykę branży. Tak jak wspomniałam wcześniej, bardzo często opieramy się na przyjacielskich relacjach, i to, zwłaszcza w tym ciężkim czasie, się sprawdza.

Elastyczność w działaniu

Zespół Luxpolu codziennie pracuje nad konkurencyjnością rynkowej oferty oraz relacjami z klientem. W gronie tym znajdują się m.in. (od lewej) – Sylwia Kozłowska – import manager, Grzegorz Wolff – key account manager i Sabina Popczyk – prezes zarządu.

Jakich nowości w ofercie produktowej Luxpolu możemy spodziewać się w przyszłości?

W tym roku wprowadziliśmy kilkanaście nowych produktów, a przed nami jeszcze kilka premier. Obecnie trwają prace nad poszerzeniem oferty od przyszłego roku. Na pewno wprowadzimy do niej nowe kategorie, które zaprezentujemy w najbliższym czasie. Mamy olbrzymie doświadczenie w imporcie, a w naszym zespole są osoby, które tworzyły marki Lusia, Luxpol, Begood i Gotie przez ponad 10 lat, co poszerza nasze kontakty i możliwości produkcji w różnych miejscach i krajach. Rynek się zmienia i my jako społeczeństwo bardzo zmieniamy swoje potrzeby – Luxpol nie jest korporacją, lecz małym zespołem o dużej kreatywności, elastyczności i zdolnym do szybkiego reagowania na to, co dzieje się na rynku. Uważam, że to i swoboda działania, jaka została mnie i mojemu zespołowi powierzona, są naszymi największymi atutami. Potrafimy bardzo elastycznie reagować na oczekiwania klientów i konsumentów.

2021-09-10
Niewiński Gabriel
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket