BSH

BSH odpowiedzialne społecznie nie tylko od święta!

BSH odpowiedzialne społecznie

Rozmowa z Elwirą Tarnowską – junior PR specialist w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

Redakcja: Sprzęty gospodarstwa domowego stały się niezastąpione w codziennym życiu: chłodzą, piorą, suszą i wykonują inne prace domowe. Dziś robią jeszcze więcej, na przykład oszczędzają cenne zasoby naturalne, komunikują się między sobą i automatycznie wykonują swoje zadania – tak, jak dzieje się to już w przypadku inteligentnych domów. Co na to BSH, jeden z najpopularniejszych producentów takiego sprzętu w Polsce?

Elwira Tarnowska: Misją BSH jest poprawa jakości życia konsumentów na całym świecie. Firma opracowuje innowacje, które ułatwiają życie, a także zaspokajają coraz to nowe potrzeby. Mając na uwadze najbardziej zróżnicowane potrzeby konsumentów, BSH dąży do ogólnoświatowej poprawy jakości życia nie tylko poprzez produkcję innowacyjnych urządzeń domowych, ale również dzięki trosce o środowisko, o lokalne społeczności oraz o pracowników. Produkujemy sprzęt AGD marek: Bosch, Siemens i Gaggenau. Obecnie posiadamy w Polsce 6 fabryk. W 3 łódzkich zakładach produkujemy pralki, zmywarki i suszarki do ubrań, w 2 wrocławskich piekarniki i lodówki, a w podrzeszowskiej fabryce w Głogowie Małopolskim małe AGD.

Skoro jesteśmy przy fabrykach i produkcji – szeroko komunikują Państwo, że od końca 2020 r. wszystkie zakłady BSH na świecie są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Co to oznacza w praktyce?

Oznacza to, że każda pralka, lodówka, zmywarka, piekarnik, odkurzacz i wszystkie inne produkowane przez BSH urządzenia powstają bez pozostawiania śladu węglowego. Firma dąży też do modelu gospodarki w obiegu zamkniętym, przechodząc z jednokierunkowej drogi „produkcja – użytkowanie – utylizacja” do zamkniętego cyklu „produkcja – użytkowanie – naprawa – odnowienie – ponowne użytkowanie – przetworzenie”. Wszystko po to, by zaoferować klientom urządzenia wysokiej jakości, które powstały i działają w sposób tak przyjazny środowisku, jak tylko jest to możliwe.

BSH odpowiedzialne społecznie

Energooszczędne i innowacyjne urządzenia AGD sprawiają, że możemy żyć zdrowiej, wygodniej i w zgodzie z otaczającym światem. Nowoczesne rozwiązania inspirują do działania i pomagają w domowych obowiązkach (Home Connect).

Nie tylko fabryki, ale również siedziby BSH w Polsce są dostosowywane do najwyższych ekologicznych standardów. Czy może Pani zdradzić szczegóły tych dostosowań?

Firma wykorzystuje przyjazne dla środowiska narzędzia i materiały oraz inwestuje w produkcję energii elektrycznej za pomocą paneli fotowoltaicznych, które zostaną zainstalowane we wszystkich lokalizacjach w Polsce, nie tylko na dachach fabryk, ale też na obszarach zielonych. Tereny zielone wokół fabryk są wykorzystywane również na inne sposoby – na terenie łódzkiej fabryki zmywarek powstała pasieka dla pszczół. Zamieszkało tam około 20 000 owadów. Firma podjęła działania, które mają zapewnić tym pożytecznym owadom warunki zbliżone do naturalnych, dlatego została zmniejszona częstotliwość koszenia trawy, a tereny zielone wokół obiektu nie są sztucznie nawożone. Z kolei wokół wrocławskiej fabryki, BSH posadziło około 100 drzew oraz wybudowało 600 m ścieżki rowerowej i chodnika, co sprzyja poprawie bezpieczeństwa pracowników i mieszkańców.

Wróćmy do sprzętów produkowanych przez BSH. Wiele z ich komunikuje się między sobą dla najwyższego komfortu użytkowania, ale również w służbie ekologii. Proszę o jakieś przykłady.

Na przykład zmywarka, która wykorzystuje naturalne minerały do suszenia naczyń, inteligentna pralka z automatycznym dozowaniem detergentów łącząca się przez Home Connect z suszarką, która wykorzystuje ciepłe powietrze, aby skutecznie suszyć ubrania. Przykłady mogłabym mnożyć, a te, które wymieniłam, to tylko niektóre z rozwiązań sprzyjających użytkownikom oraz środowisku. Na całym świecie prowadzone są prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które pomagają oszczędzać wodę i energię oraz ograniczają marnowanie żywności. Marka z portfolio spółki BSH zainicjowała kampanię #LikeABosch, która w nietuzinkowy sposób pokazuje, jak ważne są energooszczędne urządzenia AGD. Jednym z haseł przewodnich jest „Żyj w zgodzie z naturą”, co podkreśla, że zmiana codziennych nawyków może pozytywnie wpływać na środowisko. Konsumenci, wybierając pralkę czy zmywarkę, coraz częściej zwracają uwagę na klasę efektywności energetycznej i systemy gwarantujące oszczędność wody. Właśnie na takich potrzebach skupiają się innowacje, produkcja i komunikacja.

BSH odpowiedzialne społecznie

Kampania #LikeABosch wskazuje konsumentom, że zmiana codziennych nawyków przy wsparciu ze strony energooszczędnych urządzeń AGD może pozytywnie wpływać na środowisko i oszczędzać cenną energię.

Firmy zwracają coraz większą uwagę, aby ich działania były odpowiedzialne społecznie. Czy można powiedzieć, że CSR stał się elementem strategii firmy BSH?

Można nawet powiedzieć, że CSR jest wpisany w DNA naszej firmy. Mnogość i kompleksowość problemów, z którymi mierzy się świat w XXI w. powoduje, że jedna instytucja czy organizacja nie jest w stanie rozwiązać ich wszystkich. Dlatego firmy, jako jednostki posiadające odpowiednie zasoby, powinny również angażować się w działania zmierzające do polepszenia sytuacji i zachęcać pracowników do szerzenia dobrych praktyk. BSH, oprócz przestrzegania norm środowiskowych podczas produkcji, angażuje się we wszechstronne działania na rzecz lokalnej społeczności.

Czy może Pani wskazać przykładowych beneficjentów? Czy są to działania stałe czy doraźne? I przede wszystkim – skąd czerpią Państwo wiedzę czy też pomysły na konkretne wsparcie?

Wśród stałych beneficjentów firmy jest Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w podwarszawskich Laskach. Natomiast w Łodzi, z którą firma związana jest od 25 lat, wspiera finansowo i organizacyjnie m.in. Świetlicę Podwórkową – ośrodek dziennego wsparcia terapeutycznego oraz Fundację Happy Kids. Objęto opieką także dzieci we Wrocławiu z Fundacji Tobiaszki. Wiele inicjatyw wspieranych przez firmę ma charakter oddolny. Pracownicy w ramach konkursu wolontariackiego „PomagaMY Pomysłami” mogą zgłaszać własne inicjatywy, nad których przebiegiem i realizacją czuwają. Dzięki programowi łódzkie Stowarzyszenie „Razem”, wspierające osoby niepełnosprawne, było w stanie zorganizować turnus rehabilitacyjny dla swoich podopiecznych. Pracownicy remontowali i wyposażali także pomieszczenia Szpitala im. Babińskiego w Łodzi, który jest jednym z najstarszych i największych szpitali psychiatrycznych w Polsce. Stała pomoc ofiarowana jest młodym podopiecznym dzięki organizacji programów terapeutycznych i wyjazdów edukacyjnych, wyposażając ich w odpowiednie narzędzia do rozwoju i nauki, tak by najlepiej jak to możliwe polepszyć ich perspektywy i przyszłość. BSH wspiera również kształcenie zawodowe w regionie łódzkim. W ramach kooperacji z Politechniką Łódzką młodzi adepci mogą kształcić się w systemie o charakterze dualnym na kierunku automatyzacja procesów biznesowych. Kooperacja zakłada również udział w projektach badawczo-rozwojowych.

BSH odpowiedzialne społecznie

CSR jest wpisany w DNA firmy BSH. Większość inicjatyw na rzecz lokalnej społeczności podejmowana jest oddolnie przez pracowników w ramach konkursu wolontaryjnego „PomagaMY Pomysłami”.  

Pandemia szczególnie pokazała, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu i jaki realny wpływ może przynieść w codziennym życiu społeczeństwa. Firma BSH czynnie włączyła się w walkę z pandemią. Proszę o tym opowiedzieć.

To prawda, zaczęliśmy działać niemal natychmiast po ogłoszeniu lockdownu. Odpowiadając na pilne potrzeby medyków, firma BSH przeprowadziła akcję #BoschwPogotowiu. W ramach tej inicjatywy podarowaliśmy szpitalom i oddziałom ratunkowym walczącym o życie i zdrowie pacjentów sprzęt marki Bosch, m.in. pralki, suszarki do ubrań czy mikrofale. W sumie przekazaliśmy około 1000 sztuk urządzeń o łącznej wartości miliona złotych. Wyposażyliśmy 226 placówek medycznych w całym kraju. Wsparcie trafiło m.in. do szpitali zakaźnych, oddziałów ratunkowych, a także wszystkich baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego i służy personelowi medycznemu.

2021-11-30
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket