MPM

Rodzinna firma rywalizująca z gigantami

Rodzinna firma

Rozmowa z Piotrem Płochockim, właścicielem firmy MPM agd SA.

Redakcja: Nowoczesne centrum logistyczne to jedna z ostatnich inwestycji firmy. Jak obecnie odpowiada ono na potrzeby firmy i czy przewiduje Pan dalszą jego rozbudowę?

Piotr Płochocki: Budując trzy lata temu nasze Centrum Logistyczne zakładaliśmy, że będzie ono wystarczające dla bieżących działań firmy. Jego lokalizacja, rozmiar, wyposażenie i zastosowane rozwiązania technologiczne spełniały nasze oczekiwania. Dziś jesteśmy o krok przed podjęciem decyzji o rozbudowie tej inwestycji, czyli zwiększeniu powierzchni magazynowej o 15 tys. m2. Wpływ na tego typu działania ma przede wszystkim wzrost sprzedaży produktów z segmentu MDA.

Firmę MPM rozwija Pan już od ponad 30 lat. Ważnym momentem, mającym bez wątpienia wpływ na rozbudowę bazy logistycznej, było wprowadzenie dużego AGD. Jak ważny jest dziś dla MPM ten segment rynku? 

Tak jak już powiedziałem – ta grupa produktów znacząco wpływa na nasze plany inwestycyjne i rozwojowe. Duże AGD to dla nas bardzo ważny i perspektywiczny segment oferty.

Ostatnie lata dla firmy MPM to okres niezwykle dynamicznego rozwoju – warto wspomnieć o wprowadzeniu do oferty marki Sam Cook z produktami premium. Jaką popularnością się cieszy i jak produkty zostały przyjęte przez klientów?

Udało nam się trafić w aktualne potrzeby konsumenta – Sam Cook oferuje produkty ciekawe, z pogranicza kuchni profesjonalnej, dla przykładu – urządzenie do gotowania metodą sous-vide. Dodatkowo przywiązujemy dużą wagę do stylizacji tych urządzeń. W linii Sam Cook króluje fortepianowa czerń z elementami chromu. Początkowo w skład linii wchodziły wyłącznie produkty z grupy małego AGD. Teraz oferujemy także chłodziarkozamrażarki czy oryginalne płyty gazowe z palnikiem Vulcano.

Jakie obecnie dostrzega Pan trendy na rynku AGD i w jakim kierunku będzie podążać rozwój oferty marek MPM?

Otaczająca nas rzeczywistość, głównie ta zdrowotna, znalazła odzwierciedlenie także na rynku AGD. Doposażamy nasze kuchnie i mieszkania w sprzęt ułatwiający funkcjonowanie, częściej gotujemy w domu. Kulinaria zyskują nową wartość. Stąd duży pobyt na urządzenia takie jak maszyny do wypieku chleba czy wieloczynnościowe roboty kuchenne. Nasz iCoook – robot gotujący – doskonale wpisał się w bieżący trend i cieszy się ogromną popularnością. Konsumenci śmiało sięgają też po nowości technologiczne – urządzenia z Wi-Fi, sterowane aplikacjami itd. To na pewno kierunek dla branży i oczywiście dla nas. MPM stawia też na rozwój eksportu, obecnie jesteśmy dostępni już w 22 krajach i pracujemy nad zwiększeniem tego obszaru.

2021-12-11
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket