Strona domowa / AGD MAŁE / Artykuły / Rynkowe trendy

MPM

Rynkowe trendy i rozwój marek

Rynkowe trendy

Rozmowa z Janem Okoniem – sales support director, MPM agd SA

Redakcja: Firma MPM w ostatnim czasie intensywnie rozwija swoją ofertę w segmencie drobnego AGD. Jakie kryteria bierze pod uwagę, wprowadzając do oferty nowe produkty?

Jan Okoń: Na pewno trzeba reagować na potrzeby klienta. To on na koniec dokonuje zakupu i trzeba oferować to, co jest w kręgu jego zainteresowań. Kolejnym kryterium jest technologia, która coraz bardziej rozpycha się wśród urządzeń AGD. Najlepszym przykładem jest wykorzystanie łączności bezprzewodowej, np. Wi-Fi, w urządzeniach. Dziś już trudno znaleźć kategorię urządzeń, w których funkcje smart nie są dostępne.

MPM nie pozostaje obojętny na trendy i w ostatnim czasie znacznie rozbudował ofertę odkurzaczy akumulatorowych. Czym wyróżniają się oferowane produkty z tego segmentu?

W tym segmencie w ostatnim czasie skoncentrowaliśmy się na modelach w przystępnej cenie. Są to urządzenia technicznie niewiele ustępujące produktom z górnej półki, ale zdecydowanie bardziej dostępne dla przeciętnego konsumenta. Nie brakuje w nich nowoczesnych rozwiązań, jak funkcjonalne podświetlenie czy zaawansowane systemy filtracji.

Marka MPM nie spoczęła na laurach także w segmencie urządzeń kuchennych. Jedną z nowości jest ekspres automatyczny. Czym wyróżnia się ten produkt?

Do dostępnych dotychczas w ofercie marki MPM ekspresów przelewowych i kolbowych dołączył w pełni automatyczny ekspres do kawy z pojemnikiem na mleko MKW-10M. Rynek tego typu ekspresów w Polsce jest bardzo nasycony, mimo to uznałem, że brakuje urządzeń kompaktowych, pasujących do małych kuchni. Mniejszy rozmiar niż większości jego konkurentów nie oznacza, że odbija się to na jego parametrach. Cicha praca, ciśnienie 19 bar i łatwość codziennej konserwacji to istotne cechy wyróżniające go na tle konkurentów, nie wspominając już o znakomitych walorach smakowych i zapachowych serwowanej kawy.  

Rynkowe trendy

Sam Cook to marka sprzętu AGD premium dostępna w ofercie firmy MPM agd SA.

Urządzenia wyróżniają się zaawansowaną specyfikacją techniczną oraz atrakcyjną stylistyką. (Fot. Sam Cook)

Ważnym trendem jest również rosnące zainteresowanie produktami typu smart. Ostatnio tego typu urządzenia pojawiły się w ofercie marki Haus & Luft. O jakich produktach mowa i czym się wyróżniają?

Tak jak wspomniałem na początku rozmowy, jest to trend, który cały czas rośnie i coraz więcej urządzeń jest oferowanych z opcją smart. Do obecnej, najnowszej linii oczyszczaczy powietrza (HL-OP-11/WiFi i HL-OP-20/WiFi), które są „smart” w ostatnich dniach dołożyliśmy dwa modele osuszaczy powietrza (HL-OS-10/WiFi i HL-OS-20/WiFi) wyposażonych w łączność Wi-Fi. Zarówno oczyszczacze, jak i osuszacze charakteryzują się wysoką wydajnością i niską awaryjnością oraz – co bardzo istotne – umiarkowanymi cenami filtrów. Produkty są sterowane uniwersalną aplikacją Tuya, której ekosystem obsługuje ponad 500 tys. różnych domowych urządzeń smart.

Oferta marki MPM pełna jest jednak również klasycznych produktów, które od lat goszczą w polskich domach. Przykładem są odkurzacze z filtrem wodnym z serii Bora. Jaką popularnością cieszą się wśród polskich konsumentów i z czego ona wynika?

Tak, odkurzacze z serii Bora czy odkurzacz piorący Vira są w ścisłej czołówce sprzedaży w swoich kategoriach. Odkurzacze z filtrem wodnym pozwalają odkurzyć dokładnie mieszkanie lub dom, korzystając z pojemnika wypełnionego wodą zamiast worka, jednocześnie emitując przyjemnie nawilżone powietrze. Wybierane są przez osoby cierpiące na różnego rodzaju alergie. W drugiej kategorii, czyli w odkurzaczach piorących, niekwestionowaną korzyścią jest możliwość zarówno tradycyjnego odkurzania, jak i prania dywanów oraz tapicerki. W dobie rosnących cen na wszelkie usługi coraz więcej klientów decyduje się na ich zakup.

Rynkowe trendy

Podążając za trendami, firma MPM rozbudowała portfolio marek o Haus & Luft, oferującą sprzęt dbający o jakość domowego powietrza. (Fot. Haus & Luft)

W segmencie małego AGD widać wzmożone zainteresowanie produktami z kategorii premium. Jakie są plany rozwoju małego AGD dla marki Sam Cook?

Linia Sam Cook to produkty o doskonałej funkcjonalności, ale także atrakcyjne pod względem wyglądu. Konsekwentnie w tej grupie pojawiają się modele w głębokiej czerni lub ciepłej bieli z dodatkiem chromu. Są to też produkty zaawansowane technologicznie i interesujące dla kulinarnych pasjonatów. Numerem jeden w ofercie jest na pewno termorobot model PSC-11, który bardzo dobrze funkcjonuje na rynku i ma wiele pochlebnych opinii wśród użytkowników. To nowoczesne i zaawansowane technicznie urządzenie, wyposażone m.in. w łączność Wi-Fi. Sam Cook powiększył także swoją rodzinę o płytę indukcyjną ze zintegrowanym pochłaniaczem powietrza, bardzo nowoczesną, elegancką i wysokojakościową. Urządzenia małego AGD marki Sam Cook stanowią doskonałe stylistyczne uzupełnienie produktów wolnostojących i do zabudowy.

Jakich jeszcze nowości produktowych w ofercie marek MPM agd SA możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

Firma MPM agd SA co roku wprowadza wiele nowości i także tym razem będzie ich sporo. Wspomnę może teraz o dwóch najważniejszych. W najbliższych dniach zamierzamy wprowadzić do sprzedaży generator pary (MZE-23). Moim zdaniem jest to urządzenie z kategorii, która zrewolucjonizowała proces domowego prasowania. Dobry generator pary może o połowę skrócić czas potrzebny do wyprasowania dowolnej garderoby. Nasz produkt będzie charakteryzował się dużym wyrzutem pary oraz automatycznym ustawieniem temperatury do prasowanej odzieży. Na jesieni, na sezon grzewczy, pod marką Haus & Luft planujemy wprowadzić ewaporacyjny nawilżacz powietrza (HL-NE-01), który jest najzdrowszym w tej kategorii typem nawilżacza, a zarazem najtańszym urządzeniem w użytkowaniu ze względu na niskie zużycie energii i możliwość zastosowania wody z kranu. Będzie on mieć jeszcze jedną bardzo atrakcyjną funkcję, o której ze względu na konkurencję nie będę na razie wspominał.

Rynkowe trendy

Oferta marki MPM jest intensywnie rozwijana i nie brakuje w niej nowych kategorii produktowych, jak ekspresy do kawy czy odkurzacze bezprzewodowe. (Fot. MPM)

2022-07-16
x

Kontakt z redakcją

© 2022 InfoMarket