AMICA

Z własną platformą e-commerce

Z własną platformą

Akcesoria produktowe i domowe marki Amica są już dostępne w nowym serwisie zakupowym online polskiego producenta. Na stronie amica.pl/sklep w ofercie dla klientów indywidualnych znalazły się m.in. formy do pieczenia, worki do odkurzacza czy filtry do okapów.

Uruchomienie nowego sklepu online to odpowiedź grupy Amica na oczekiwania klientów, którzy coraz częściej podejmują decyzje zakupowe w Internecie. Na początek firma udostępniła wybrane akcesoria produktowe i domowe. Wraz z rozwojem serwisu w ofercie online będą pojawiać się kolejne tego typu artykuły. Odwiedzający mogą też na kartach produktów znaleźć opinie klientów, którzy kupili już dany produkt.

– Możliwość zakupu wybranych akcesoriów bezpośrednio od producenta wyrazili jego potencjalni użytkownicy, ankietowani w ramach przeprowadzonego przez nas ostatnio projektu badawczego „Customer Journey”. Klienci oczekują od nas możliwości takich zakupów w sposób bezpieczny i z gwarancją szybkiej dostawy. W naszym nowym serwisie spełniamy wszystkie te oczekiwania – zapewniamy zarówno w pełni bezpieczne formy płatności i pełną gwarancję producenta, jak również dostawę produktu w 24 godziny. Przeprowadzone przez nas badania, a także własne obserwacje i analizy, wskazały nam, jak bardzo na decyzje zakupowe wpływa klarowna procedura zwrotu. Dlatego termin, w jakim można zrezygnować z zakupu, wydłużyliśmy ze standardowych 14 do 30 dni. Zakupy w naszym sklepie są więc nie tylko bezpieczne, ale także komfortowe – zapewnia Robert Drożyński, lider projektów odpowiedzialny w grupie Amica za budowanie oraz wdrożenia strategii e-commerce.

Budowie sklepu online towarzyszyły równolegle prace nad modernizacją serwisu amica.pl, który polski producent zaprezentował niedawno w nowej wersji. Firma zdecydowała się na odświeżenie szaty graficznej i uproszczenie nawigacji, dzięki czemu serwis odpowiada na najnowsze trendy w zakresie user experience. Jedną z istotnych zmian było dostosowanie multimedialnej prezentacji produktów do urządzeń mobilnych w myśl idei „mobile first”. Dzięki temu poruszanie się po stronie z poziomu smartfona stało się jeszcze bardziej intuicyjne.

– Według prowadzonych przez nas analiz ponad 62 proc. klientów szuka informacji o naszej marce i produktach, wykorzystując dostęp do Internetu w urządzeniach mobilnych. Dlatego tak ważne było zarówno przygotowanie layoutów graficznych, jak i zaprojektowanie systemu nawigacji pod kątem takich urządzeń. Serwis posiada także intuicyjną wyszukiwarkę oraz efektywną porównywarkę produktów i akcesoriów – mówi Monika Kuźnik, strategiczny menedżer ds. digitalizacji i mediów, odpowiedzialna w grupie Amica za wdrożenia serwisów internetowych.

W pracach nad nowym serwisem internetowym udział brały firma Exorigo Upos oraz GoldenGrid – marka pod parasolem agencji GoldenSubmarine, specjalizująca się w projektach UX/UI. To pierwszy tak kompleksowy serwis grupy Amica z funkcją sklepu internetowego, ale spółka zapowiada podobne wdrożenia na kolejnych rynkach.

2022-07-20
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket