ULTIMATE PRODUCTS

Innowacyjne produkty i najlepsza jakość

Innowacyjne produkty

Rozmowa z Tomaszem Rudzikiem – dyrektorem sprzedaży Ultimate Products w Polsce  

Redakcja: Czym zajmuje się firma Ultimate Products i od jak dawna działa na rynku?

Tomasz Rudzik: Firma Ultimate Products powstała w 1997 r. w Manchesterze i jest producentem wysokiej jakości innowacyjnych artykułów dla domu. Firma jest notowana na londyńskiej giełdzie, co jest gwarancją naszej stabilności i rzetelności. Kategoriami produktowymi, na których się koncentrujemy, są elektryczne AGD – w tym wentylacja i ogrzewanie, wagi łazienkowe i kuchenne, nieelektryczne artykuły do kuchni, głównie do smażenia, pieczenia i gotowania, elektryczne i nieelektryczne artykuły do pralni i sprzątania oraz audio, gaming i IT.

W jakich rejonach świata możemy znaleźć produkty marek oferowanych przez Ultimate Products?

W chwili obecnej sprzedajemy do blisko 300 dużych odbiorców detalicznych w 36 krajach świata. Nasze produkty można znaleźć właściwie w każdym zakątku globu. Naszym głównym rynkiem jest, oczywiście, Wielka Brytania, ale mamy bardzo solidną pozycję też w Niemczech, Francji, Skandynawii czy Australii. W ciągu kilku najbliższych lat chcemy skoncentrować się głównie na rynkach Unii Europejskiej i tam umacniać swoją pozycję.

Jakie są główne marki w ofercie Ultimate Products?

Naszymi najmocniejszymi markami są Salter, marka, która powstała 260 lat temu, i Beldray, który w tym roku obchodzi swoje 150. urodziny. Polskim klientom dziś zapewne najbardziej znane są nasze produkty do gotowania marki Russell Hobbs. Już we wrześniu na półkach sklepów pojawią się produkty marki Petra, którą kupiliśmy w zeszłym roku i w którą chcemy mocno inwestować w związku z jej dużą rozpoznawalnością w Europie.

Które z marek będą dostępne na polskim rynku?

Chcielibyśmy, aby docelowo wszystkie nasze marki były sprzedawane nad Wisłą. Klienci na całym świecie chwalą sobie design, innowacyjność i jakość produktów Salter, Beldray, Petra, Giles & Posner, Progress, Russell Hobbs czy Intempo. Jestem więc przekonany, że również w Polsce uda nam się w krótkim czasie zawojować rynek.

Spośród oferowanych brandów zdecydowanie wyróżnia się Salter, najstarsza brytyjska marka AGD. Za co mieszkańcy wysp pokochali te urządzenia?

Tak jak wspominałem, marka Salter powstała 260 lat temu, kiedy to jej właściciel wymyślił mechaniczną wagę kuchenną. Projektując nasze produkty, zawsze w centrum uwagi są rodziny naszych klientów, które w codziennym życiu używają naszych urządzeń. Dbamy o piękny wygląd, nowoczesny design i modne kolory, ponieważ każdy z nas lubi otaczać się ładnymi rzeczami. Do tego urządzenia marki Salter są niezawodne, czego dowodem jest wydłużona gwarancja, którą często oferujemy. Dla przykładu wszystkie wagi marki Salter mają pełną 15-letnią gwarancję. Staramy się, aby nasza oferta była kompleksowa, a poszczególne jej elementy pasowały do siebie stylem i kolorem. Do tego wszystkiego przystępna cena. I chyba to jest tajemnica naszego sukcesu.

Innowacyjne produkty

Nietuzinkowe wzornictwo, dobra jakość oraz unikatowe funkcje produktów to cechy, którymi Ultimate Products zamierza walczyć o klientów na polskim rynku.

Od jaka dawna firma działa w Polsce i gdzie można już znaleźć jej produkty?

Polski oddział powstał trochę ponad dwa lata temu. Zbiegło się to w czasie z początkiem pandemii Covid-19, a jak wszyscy wiemy, nie był to najlepszy moment na wprowadzanie do sprzedaży nowych marek. Jednak mimo tego zaskakująco szybko udało nam się przekonać wielu polskich klientów do naszej oferty. Dziś nasze produkty sprzedaje już wiele dużych sieci handlowych, jesteśmy również obecni online.  

Ultimate Products to nowy gracz na polskim rynku AGD. Czym firma chce przekonać do siebie klientów końcowych?

Przede wszystkim dbałością o produkt. Wszystko, co produkujemy, jest przemyślane i ma jak najlepiej i bez żadnych kompromisów zaspokoić potrzeby naszych klientów. Do tego, oczywiście, musi być niezawodne i w przystępnej cenie. Ważnym elementem, który będzie nas wyróżniał, jest duża dynamika, jeśli chodzi o wprowadzanie nowości na polski rynek. Wielka Brytania jest bardzo innowacyjnym i konkurencyjnym rynkiem, mamy więc skąd czerpać dobry przykład. Zawsze nadążamy za trendami i modą. Zapewne ważną kwestią dla klientów końcowych będzie również nasza dbałość o środowisko, która nie jest dla nas tylko pustym frazesem.  

Jakie zaplecze logistyczne oferuje Ultimate Products swoim partnerom handlowym?  

Nasz główny magazyn znajduje się w Manchesterze w Wielkiej Brytanii. Z myślą o ekspansji w Europie kilka miesięcy temu uruchomiliśmy również magazyn w Holandii. Dysponujemy też zapleczem logistycznym w Chinach. W Polsce współpracujemy z kilkoma firmami dystrybucyjnym, więc mniejsi klienci również mają dostęp do naszej oferty.  

Innowacyjne produkty

Partnerzy firmy Ultimate Products mogą zapoznać się z jej produktami w specjalnie przygotowanych showroomach.

Na co Ultimate Products zwraca uwagę podczas projektowania swoich nowych produktów?

Nasze produkty mają przede wszystkim ułatwiać życie klientom. Do tego muszą być ładne, funkcjonalne i niezawodne. Bardzo ważną dla nas kwestią jest też dbałość o środowisko naturalne i zrównoważony rozwój. Projektując produkty, staramy się do minimum ograniczyć ilość plastiku w opakowaniach i maksymalnie wydłużyć żywotność produktów, aby niepotrzebnie nie zaśmiecały naszej planety. Jakiś czas temu wdrożyliśmy inicjatywę „Kup mnie i zasadź drzewo” – za każdy sprzedany przez nas produkt sadzimy drzewo. Na liczniku mamy już przeszło 200 tys. zasadzonych drzew! Klientom w całej Europie bardzo spodobał się ten pomysł, o czym świadczy odzew rynku. Nie zapominamy też o energooszczędności, która w ciągu najbliższych lat będzie zapewne bardzo ważnym argumentem przy zakupie konkretnego produktu.   

Ważnym elementem, który będzie nas wyróżniał, jest duża dynamika,
jeśli chodzi o wprowadzanie nowości na polski rynek.
Wielka Brytania jest bardzo innowacyjnym i konkurencyjnym
rynkiem, mamy więc skąd czerpać dobry przykład.

Brytyjski rynek AGD nieco różni się od polskiego, m.in. ciekawymi i niszowymi produktami. Czy w polskiej ofercie Ultimate Products możemy spodziewać się takich urządzeń i jeśli tak, to czy może Pan podać jakieś przykłady?

Oczywiście, nasza oferta z macierzystego rynku w Wielkiej Brytanii jest dla nas zawsze inspiracją, z której chętnie korzystamy. Dobrze jest mieć dostęp do nowinek technologicznych i unikatowych rozwiązań sprawdzonych już na bardzo wymagającym rynku. A jeśli chodzi o konkretne przykłady, to mogę wspomnieć o dwukomorowej frytkownicy beztłuszczowej Petra, która umożliwia równoczesne przygotowanie potraw wymagających różnego czasu smażenia. Innym przykładem jest urządzenie marki Petra do robienia gorącej czekolady. Ciekawą propozycją będzie zapewne też ekspres do kawy Petra „trzy w jednym”, w którym można przygotować napój, używając dwóch najpopularniejszych w Polsce typów kapsułek, ale też ze zwykłej mielonej kawy. Czyli znów – praktyczne zastosowania i udogodnienia dla klienta. Jeśli chodzi o inne kategorie, to ogromnym zainteresowaniem w Polsce cieszy się linia produktów do sprzątania dla posiadaczy zwierząt domowych Beldray Pet Plus. W zasadzie w każdej sprzedawanej przez nas kategorii mógłbym wskazać produkty, w stosunku do których jesteśmy pionierami w Polsce.

Czy na koniec chciałby Pan przekazać coś potencjalnym partnerom handlowym rozważającym współpracę z Ultimate Products?

Dobrze przygotowaliśmy się do wejścia na polski rynek. Krok ten był poprzedzony wieloma analizami i badaniami rynku pod kątem naszego asortymentu i cen. Serdecznie zapraszam do odwiedzenia naszego stoiska w czasie targów IFA w Berlinie w dniach 2-6.09.2022. Będzie można usiąść, napić się kawy i porozmawiać o biznesie. Oprócz tego mamy dwa ogromne showroomy w Manchesterze i w Kolonii otwarte dla klientów 7 dni w tygodniu, do których chętnie zapraszam naszych obecnych i przyszłych kontrahentów. To idealne miejsce, żeby na spokojnie zapoznać się z produktami, omówić strategię i lepiej się poznać. Jestem przekonany, że decyzja o wejściu na polski rynek była dobra i wspólnie odniesiemy sukces. Potencjalnych partnerów gorąco zachęcam do dołączenia do nas na tej drodze.

2022-09-12
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket