TARGI AMBIENTE

Spektakularny powrót targów Ambiente

Spektakularny powrót

Po trzyletniej przerwie powróciły targi Ambiente, jedno z największych wydarzeń z dziedziny dóbr konsumpcyjnych na świecie. W tym roku w dniach od 3 do 7 lutego po raz kolejny Frankfurt stał się światowym centrum stylu i wzornictwa, a licznie zgromadzeni goście potwierdzili jak przez ten czas bardzo brakowało tego typu wydarzeń. (Fot. Messe Frankfurt Exhibition GmbH, Jean-Luc Valentin)

Wraz z nimi równocześnie odbywały się targi Christmasworld, poświęcone branży dekoracji świątecznych, oraz Creativeworld. Przez pięć dni w pełni zarezerwowane hale wystawowe tętniły atmosferą handlu i biznesu. Łącznie 154 tys. kupujących przybyło do Frankfurtu, żeby doświadczyć trendów na żywo i zapoznać się z nowymi produktami, o które mogą powiększyć asortyment. Rozmiar powierzchni wystawienniczej wyniósł niemal 353 tys. m2.

Nowości na Ambiente 2023

Kupujący skorzystali z wyjątkowej różnorodności prezentowanych ekspozycji. Standardowe sekcje na targach na targach Ambiente, takie jak Dining, Living i Giving, zostały rozszerzone o nową – Working, stworzoną z myślą o nowoczesnym świecie pracy. Targi Christmasworld zauroczyły wszystkich wyjątkowymi świątecznymi dekoracjami. Dzięki licznym ofertom i interaktywnym warsztatom Creativeworld, jak żadne inne targi, wpisały się w trend trwającego boomu na majsterkowanie.

Nowy format targów, składający się z Ambiente, Christmasworld i Creativeworld, jest bardzo spójny i doskonale dopasowany do potrzeb handlu, ponieważ asortyment w segmencie domowym i mieszkaniowym również coraz bardziej się łączy. Nastroje wśród naszych członków były niezmiennie pozytywne i po raz kolejny potwierdziło się, że nasza branża potrzebuje rynku targowego jako platformy do nawiązywania kontaktów, zamawiania i doświadczania produktów – mówi Christian Haeser, dyrektor zarządzający Handelsverband Wohnen und Büro e.V.

Spektakularny powrót

Na swoim stoisku firma Ultimate Products prezentowała produkty takich marek jak Petra, Progress, Salter czy Beldray. (Fot. Ultimate Products)

Goście na Ambiente 2023

Liczba gości z zagranicy przekroczyła wszelkie oczekiwania. Jak informuje organizator, 70 proc. odwiedzających przyjechało spoza Niemiec. Oprócz Niemiec do najsilniej reprezentowanych państw uczestniczących w imprezie należały Włochy, Francja, Holandia, USA, Wielka Brytania, Hiszpania, Turcja, Szwajcaria, Grecja i Polska. Wyniki przebiły liczby z edycji przedpandemicznych.

Na miejscu znalazło się całe spektrum niemieckiego i międzynarodowego handlu detalicznego. Wydarzenie przyciągnęło największych międzynarodowych kupców, takich jak Amazon, Illums Bolighus, Galeries Lafayette, El Corte Ingles, KaDeWe, John Lewis, E. Leclerc, Marks & Spencer, Museum of Modern Art, Rinascente i Stapels. Ponadto w targach uczestniczyli główni dystrybutorzy artykułów hotelowych i restauracyjnych z całego świata, a także sieci hotelowe, takie jak Marriott International, Hilton Hotels & Resorts i Hyatt Hotels. Fakt, że branża handlowa postrzega targi Ambiente, Christmasworld i Creativeworld jako wartościową platformę nawiązywania relacji biznesowych, potwierdzają również badania odwiedzających Messe Frankfurt. Ocena zadowolenia jest na bardzo wysokim poziomie i wyniosła 94 proc.

Wyjątkowe atrakcje i ekspozycje

Szczególną atrakcją był obszar Future of Work w nowym dziale Ambiente Working, w którym zaprezentowano indywidualne rozwiązania dla nowoczesnych środowisk pracy. W końcu miejsce pracy coraz bardziej łączy się z miejscami społecznymi, w których dochodzi do interakcji i wymiany społecznej. Powstanie przestrzeni co-workingowych jako nowej formy organizacji biura odpowiada na pilną potrzebę elastyczności i mobilności. Kupujący znaleźli w tym zakresie różnorodne oferty i impulsy.

Spektakularny powrót

Marka Zelmer prezentowała przede wszystkim najnowsze produkty z oferty sprzętów kuchennych.

Ambiente w świecie online

Organizatorzy poszerzyli wydarzenie o możliwość uczestnictwa online. Na platformie internetowej Digital Extension łącznie 80 242 uczestników wzięło wirtualnie udział w targach. W jej ramach doszło do ponad 8 tys. interakcji networkingowych, wysłano około 4 tys. wiadomości na czacie i obejrzano ponad 1 tys. godzin treści. Do 17 lutego 2023 r. wystawcy i odwiedzający mogli nadal nawiązywać kontakty za pośrednictwem platformy internetowej i śledzić wybrane atrakcje targowe. Umożliwiło to działalność po targach i dało szansę na nawiązanie ważnych kontaktów biznesowych także po ich zakończeniu.

Małe AGD na Ambiente

Na targach Ambiente nie zabrakło reprezentantów sektora małego AGD. Wydarzenie gościło największe firmy z branży. Firma Ultimate Products prezentowała pełne portfolio produktowe marek: Salter, Petra, Beldray, Progress – od sprzętu kuchennego po urządzenia domowe. Rodzimy Zelmer przedstawił przede wszystkim szeroką gamę urządzeń kuchennych. Goście mogli przyjrzeć się zarówno klasycznym produktom, jak np. popularne i cenione maszynki d o m ięsa, j ak i zupełnym n owościom, które wkrótce będą trafiać do oferty. Nie zabrakło także firmy Adler sp. z o.o., która przedstawiła szerokie portfolio marek: Adler, Camry i Mesko. Jak zwykle wydarzenie było doskonałą okazją do poznania oczekiwań klientów oraz nawiązania kolejnych relacji w branży.

Spektakularny powrót

Powrotu targów Ambiente nie mogły doczekać się także polskie przedsiębiorstwa. Po raz kolejny w wydarzeniu uczestniczyła firma Adler. (Fot. Adler)

Ambiente 2024

Kolejna edycja wydarzenia jest już zaplanowana. Jak informują organizatorzy, następne targi Ambiente i Christmasworld odbędą od 26 do 30 stycznia 2024 r., a Creativeworld od 27 do 30 stycznia 2024 r. Entuzjastyczne przyjęcie wydarzenia oraz duża liczba gości potwierdzają, że biznes jest spragniony osobistych spotkań, a targi są do tego doskonałą okazją.

2023-03-12
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket