TARGI PSB

21. targi Grupy PSB

21. targi

Po trzech latach pandemicznej przerwy do stacjonarnej formy powróciły targi Grupy PSB. Wydarzenie odbyło się w dn. 1 i 2 marca na terenie Targów Kielce. Targi PSB są jedną z najważniejszych imprez branżowych w Polsce – uchodzą za swoisty barometr nastrojów u progu sezonu budowlanego.

W tym roku na przedstawicieli 350 partnerów PSB czekało ok. 280 wystawców – kontraktowych dostawców grupy. Razem przy negocjacyjnych stołach zasiadło ponad 4 tys. osób, które zawarły ok. 14 tys. kontraktów na kwotę 396 mln zł. Wynika z tego, że przeciętny wystawca wyjechał z Kielc z portfelem zamówień na kwotę 1,4 mln zł, zaś przeciętny partner na kwotę 1,1 mln zł. Rok temu analogiczne wartości wyglądały następująco: 1,35 i 0,85 mln zł.

Dane te wskazują na ostrożne oczekiwania przedstawicieli branży odnośnie do skali popytu na materiały remontowo- budowlane w najbliższych miesiącach. Trzeba pamiętać, że zawarte porozumienia są wstępnymi deklaracjami zakupów i dopiero nadchodzące miesiące odzwierciedlą rzeczywisty stan rynku.

Przy okazji targów Grupa PSB uroczyście obchodziła jubileusz 25-lecia funkcjonowania na krajowym rynku. Z tej okazji firma wręczyła okolicznościowe statuetki dla największych partnerów sieci i dostawców w uznaniu za rozwój Grupy PSB. Odbyła się również premiera filmu przygotowanego z okazji jubileuszu. Gwiazdą wieczoru była Anna Wyszkoni.

W czasie trwania targów PSB odbyła się konferencja prasowa z udziałem nowego zarządu Grupy PSB: Piotra Koziny – dyrektora zarządu, Anny Kaminskiej – członka zarządu i Jacka Kowala – członka zarządu. Zarząd Grupy PSB przedstawił m.in. sytuację i jej pozycję na rynku, nową strategię PSB na lata 2023 – 2025 oraz perspektywy na rok 2023. Przychód Grupy PSB w 2022 r. wyniósł 9,8 mld zł, a jej placówki znajdują się już w 84 proc. powiatów w całej Polsce. Na dzień konferencji w skład Grupy PSB wchodziło 511 partnerów z 722 placówkami. Dzielą się one na dwa kanały – tradycyjny z 74 placówkami PSB Profi i 293 składami PSB oraz nowoczesny z 288 sklepami Mrówka i 67 Mini Mrówka. W 319 powiatach w całym kraju znajduje się przynajmniej jedna placówka Grupy PSB. W ostatnich czterech latach grupa rozwinęła się o 27 nowych partnerów oraz 48 obiektów kanału nowoczesnego i 5 tradycyjnego. W 2022 r. średni przychód partnera wyniósł 24 mln zł, a mediana przychodu 13,5 mln zł.

Pomimo aktualnego zastoju w branży budowlanej Ggrupa PSB stawia na nieustanny rozwój w 2023 r. dzięki takim czynnikom jak cyfryzacja procesów handlowych, zapewnienie lepszych warunków handlowych partnerom, zwiększenie zaangażowania w marketing, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi czy zapewnienie stabilności finansowej. W tym okresie oczekiwana jest stabilizacja kosztów wykonawstwa, a szansami dla branży mogą być rozwój rynku OZE oraz rządowy program „Pierwsze mieszkanie”.

21. targi

21. targi Grupy PSB otworzyli jej zarząd oraz strategiczni partnerzy.

21. targi

Na targach Grupy PSB nie zabrakło czołowych dostawców narzędzi i elektronarzędzi.

21. targi

Największym partnerom i dostawcom Grupy PSB podczas gali wręczono pamiątkowe statuetki.

2023-03-29
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket