HILTI

Sprzedaż na poziomie 6,3 mld CHF w 2022r.

Sprzedaż na poziomie 6,3 mld CHF

Dzięki wzrostowi sprzedaży o 10 proc. w walutach lokalnych i o 6,2 proc. we frankach szwajcarskich firma Hilti osiągnęła obroty na poziomie ponad 6,3 mld franków szwajcarskich.

Wynik operacyjny wyniósł 731 mln franków szwajcarskich, co oznacza spadek o 13,7 proc. w porównaniu z rekordowym wynikiem osiągniętym w 2021 r. Spadek ten wynika z dużego wzrostu kosztów surowców, komponentów i transportu, dewaluacji euro i innych walut w stosunku do franka szwajcarskiego, wpływu wojny w Ukrainie oraz zwiększonych inwestycji w innowacje i w długoterminową siłę strategiczną grupy Hilti. W walutach lokalnych największy wzrost sprzedaży nastąpił w regionie obu Ameryk – 16,5 proc. Europa osiągnęła wzrost o 9,6 proc. W regionie Azji i Pacyfiku wzrost wyniósł 8,2 proc., przy czym został on znacznie spowolniony przez wpływ ograniczeń związanych z Covid-19 w Chinach. Zgodnie z oczekiwaniami wojna w Ukrainie i związane z nią sankcje wobec Rosji spowodowały spadek sprzedaży w regionach Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Afryki (-2,3 proc.). Słabsze euro i dewaluacja wielu walut spowodowały negatywny wpływ na sprzedaż we frankach szwajcarskich, wynoszący łącznie 3,8 p.p. Firma Hilti ponownie poczyniła znaczne inwestycje w innowacje i długoterminowe projekty strategiczne. W 2022 r. wprowadzono na rynek nową platformę akumulatorową Nuron, obejmującą ponad 70 narzędzi. Była to największa premiera produktowa w historii firmy. Oferta w zakresie oprogramowania również została poszerzona dzięki wprowadzeniu w Europie rozwiązania Fieldwire do zarządzania budowami. Wydatki na badania i rozwój osiągnęły poziom 437 mln franków szwajcarskich (+17,2 proc.), co stanowiło 6,9 proc. wartości sprzedaży. Według danych na koniec roku w grupie Hilti pracowało 32 487 osób, czyli o 1372 (+4,4 proc.) więcej pracowników w porównaniu z rokiem poprzednim.

Wynik operacyjny spadł o 13,7 proc. do 731 mln franków szwajcarskich, a dochód netto zmniejszył się o 16,3 proc. i wyniósł 565 mln franków szwajcarskich. W rezultacie rentowność sprzedaży (ROS) wyniosła 11,5 proc. (-2,7 p.p.). W związku z powyższym stopa zwrotu z zaangażowanego kapitału (ROCE) wyniosła 13,2 proc. (spadek o 3,9 fp.p.).

Prognozy dla rynku budowlanego wskazują na słabszy wzrost w 2023 r., co ma związek z kolejnymi podwyżkami stóp procentowych, trwającymi napięciami geopolitycznymi i dalszym wzrostem kursu franka szwajcarskiego. Dlatego grupa Hilti oczekuje wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży w walutach lokalnych i podobnego poziomu rentowności sprzedaży (ROS) we frankach szwajcarskich w porównaniu z rokiem 2022. Szczególne znaczenie ma nowa strategia grupy, Lead 2030, która zostanie wdrożona na całym świecie w 2023 r. Firma stara się być liderem transformacji branży budowlanej i będzie nieustannie inwestować w innowacje w zakresie rozwiązań dotyczących sprzętu i oprogramowania. Hilti będzie także poszerzać swój zasięg rynkowy. W związku z nową strategią grupy firma zaktualizowała również swoje finansowe prognozy i będzie utrzymywać rentowność sprzedaży w przedziale od 10 do 14 proc., a ROCE między 12 a 18 proc.

 

Sprzedaż na poziomie 6,3 mld CHF

– Rok 2022 był rokiem pełnym wyzwań, co nieuchronnie odcisnęło piętno na naszej rentowności. Mimo to udało nam się osiągnąć cel sprzedaży w walutach lokalnych. Jednocześnie nadal intensywnie inwestowaliśmy w przyszłość naszej firmy – mówi prezes zarządu grupy Hilti – Jahangir Doong

Sprawozdanie z działalności spółki za rok 2022 (w tym sprawozdanie finansowe i raport zrównoważonego rozwoju) są dostępne po zeskanowaniu kodu QR.

Sprzedaż na poziomie 6,3 mld CHF
2023-06-02
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket