Nowy produkt powinien być zgodny z opisem i przeznaczeniem. Przede wszystkim jednak ważne jest, żeby był bez wad. Jeśli za coś płacimy, to oczekujemy, by rzecz była w pełni przydatna. Co zrobić, gdy towar nie spełnia tych oczekiwać, a Ty nie chcesz go zwrócić ani czekać zbyt długo na naprawę? W takiej sytuacji możesz skorzystać z uprawnienia, które polega na żądaniu obniżenia ceny. Kiedy można z niego skorzystać? Jakie warunki muszą być spełnione, żeby oświadczenie było skuteczne? (Fot. Pixabay)
Czytaj więcej...
Sprzedawcy mają wobec konsumentów określone prawem obowiązki informacyjne. Poradnik poniższy dotyczy umów typowych zawieranych w sklepie przedsiębiorcy przez złożenie sobie stosownych świadczeń. Jest to jeden z kluczowych elementów ochrony konsumentów. Zapobiega ryzyku wprowadzenia w błąd i umożliwia podjęcie przemyślanej decyzji.
Czytaj więcej...
W 2026 większość polskich firm zostanie objętych obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Dla wielu z nich będzie to największa zmiana technologiczna od czasu cyfryzacji, czyli pliku „JPK” (Jednolity Plik Kontrolny).
Czytaj więcej...
Prawo do zwrotu towaru kupionego na odległość jest podstawowym uprawnieniem konsumenta. Nie zawsze jednak można z niego skorzystać. Ograniczenia te wynikają z przepisów prawa oraz ze specyfiki niektórych produktów. Warto więc wiedzieć, kiedy nie będziesz mógł skorzystać z tego prawa.
Czytaj więcej...
Jedną z najczęściej wybieranych form robienia zakupów jest sprzedaż przez Internet. Bez wychodzenia z domu możesz znaleźć interesujący Cię produkt, a nawet porównać jego cenę. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na zakupy on-line. Poza wygodą przy zawieraniu umowy na odległość konsumenci zyskują prawo do odstąpienia od umowy. Kiedy i na jakich zasadach można skorzystać z tego prawa? Jak świadomie chronić swoje prawa?
Czytaj więcej...
Z dniem 20 czerwca 2025 r. na terenie Unii Europejskiej zaczęły obowiązywać nowe przepisy dotyczące etykiet energetycznych dla smartfonów i komputerów typu slate, będących połączeniem małego notebooka, tabletu i smartfona i sterowanych dotykowo.
Czytaj więcej...
Choć rękojmia najczęściej kojarzy się z konsumentem, to również przedsiębiorcy w określonych prawem przypadkach mogą z niej korzystać. Warto wiedzieć, kiedy i w jakim zakresie mogą się na nią powołać. Świadomość swoich praw i obowiązków może skutecznie zabezpieczyć interesy przedsiębiorcy.
Czytaj więcej...
Słowo „termin” często wywołuje w nas lekkie napięcie. Kojarzy się z czymś, czego nie można przeoczyć, przesunąć ani zignorować. Czas nie stoi w miejscu, więc pewne działania należy podejmować, by zapobiec negatywnym konsekwencjom. Jako konsumenci mamy szereg uprawnień, ale i obowiązków.
Czytaj więcej...
W gąszczu pojęć prawnych, różnorodnych przepisów, ustaw bardzo często trudno nam się nie pogubić. Nie wiemy, jak dochodzić naszych praw i jakie uprawnienia nam przysługują. Podobnie jest w przypadku reklamacji. Słowo powszechnie znane, a nie do końca rozumiane.
Czytaj więcej...
Od 20 czerwca 2025 r. na terenie Unii Europejskiej zaczną obowiązywać nowe przepisy, które dotyczą etykietowania smartfonów i tabletów. Mają one na celu zwiększenie przejrzystości w kwestiach dotyczących ważnych dla konsumentów informacji.
Czytaj więcej...
Kupując jakikolwiek produkt, czy to w sklepie stacjonarnym, czy przez Internet, oczekujemy, że będzie on zgodny z opisem. Nie zawsze jednak rzeczywistość pokrywa się z obietnicami sprzedawcy.
Czytaj więcej...
Zakup nowego produktu wiąże się z oczekiwaniem, że będzie on zgodny z opisem. Niestety, zdarzają się przykre niespodzianki, że towar nie spełnia naszych oczekiwań, gdyż jest wadliwy.
Czytaj więcej...© 2025 InfoMarket