Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Artykuły

Obowiązek uwidaczniania cen

Obowiązek uwidaczniania cen

2019-09-04

Konsument powinien mieć możliwość zapoznania się z ceną produktu, który chce nabyć. Nie może być tak, że klient szuka sprzedawcy, by zapytać ile dany produkt kosztuje. Ceny powinny być widoczne i wyraźne, przedstawione w taki sposób, aby nie budziły wątpliwości. Jakie obowiązki w tym zakresie ciążą na sprzedawcy? Jakie grożą konsekwencje za ich niewykonanie?

Czytaj więcej...
Transport wadliwego produktu przy rękojmi i gwarancji

Transport wadliwego produktu przy rękojmi i gwarancji

2019-07-29

Korzystając  z reklamacji konsument powinien zwrócić uwagę, co dla niego jest korzystniejsze rękojmia czy gwarancja. Jednym z aspektów, które powinien wziąć pod uwagę jest koszt dostarczenia wadliwej rzeczy. Jest to istotne zwłaszcza, gdy produkt jest duży i może być problem z jego transportem. Kto zatem ponosi koszty wadliwego produktu przy rękojmi, a kto przy gwarancji? W jaki sposób reguluje to prawo?

Czytaj więcej...
Czy warto korzystać z postępowań przed

Czy warto korzystać z postępowań przed stałym polubownym sądem konsumenckim?

2019-07-08

Jeżeli konsument i przedsiębiorca nie mogą dojść do porozumienia warto skorzystać z postępowania przed stałym sądem polubownym. Można wówczas liczyć na rozstrzygnięcie sporu. Są to postępowania dosyć uproszczone, niesformalizowane i szybkie. Jakie sprawy są rozstrzygane? Jak wyglądają postępowania? Kto ponosi koszty postępowania?

Czytaj więcej...
To konsument udowadnia fakt zakupu produktu

To konsument udowadnia fakt zakupu produktu

2019-06-03

Jeżeli rzecz kupiona przez konsumenta ma wadę może on skorzystać z uprawnień wynikających w rękojmi. Muszą być jednak spełnione określone warunki. Najważniejsze to termin oraz fakt udowodnienia, że produkt był kupiony u danego sprzedawcy. W jaki sposób potwierdzić fakt kupna rzeczy u danego sprzedawcy? Czy jedynym dowodem jest paragon? Czy sprzedawca ma prawo odrzucić reklamację konsumenta z powodu braku paragonu?

Czytaj więcej...
Ciekawostki o kredycie konsumenckim

Ciekawostki o kredycie konsumenckim

2019-05-06

Konsumenci często korzystają z różnych pożyczek czy kredytów na zakup wymarzonego telewizora czy sprzętu AGD. Rynek oferuje wiele możliwości. Jedną z nich jest kredyt konsumencki. Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z tej formy pozyskania dodatkowych środków warto zapoznać się z regulacjami prawnymi zawartymi w ustawie z dnia 12 maja 2011 roku o kredycie konsumenckim ( Dz.U.2018.0.993 t.j.).
 

Czytaj więcej...
Czego konsument nie może żądać od kuriera?

Czego konsument nie może żądać od kuriera?

2019-03-01

Dostarczanie przesyłek przez kurierów stało się powszechne. Niemalże każdy korzysta z usługi dostarczenia kupionej rzeczy do domu. Klienci mają liczne wymagania i oczekiwania, co do czasu dostarczenia przesyłki, czy jej wniesienia do mieszkania. Konsumenci nie wiedzą do końca, czego mogą żądać od kuriera, a do czego dostawcy nie są zobowiązani.

Czytaj więcej...
Czy sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży produktu?

Czy sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży produktu?

2019-02-28

Sprzedawcy zazwyczaj zachęcają do zakupów. Może się jednak zdarzyć, że przedsiębiorca odmówi sprzedaży produktu. W jakich sytuacjach jest to dopuszczalne? Czy kwestie te regulują przepisy prawa?

Czytaj więcej...
Odpowiedzialność odszkodowawcza z tytułu wady prawnej

Odpowiedzialność odszkodowawcza z tytułu wady prawnej

2019-02-04

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność nie tylko z tytułu wady fizycznej rzeczy, ale również z tytuły wady prawnej. Konsument, który kupił rzecz będącą własnością innej osoby ma określone prawa. Co to są wady prawne rzeczy ? Czego konsument może żądać w takiej sytuacji od sprzedawcy? Jak kształtuje się odpowiedzialność sprzedawcy?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket