Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

Kategorie artykułów

Artykuły

Umowa zawarta przez telefon musi być potwierdzona

Umowa zawarta przez telefon musi być potwierdzona

2018-10-02

Przedsiębiorcy często sprzedają produkty czy usługi przez telefon. Kontaktują się z konsumentem przedstawiając im swoje oferty. Przy tego rodzaju działaniach zdarza się, że kupujący podejmują nieprzemyślane decyzje. Sprzedawcy zachęcają do kupna działając niejednokrotnie z zaskoczenia. Czy konsument musi sfinalizować transakcję zawartą przez telefon? Czy można się z niej wycofać? Jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcy zawierającym umowę przez telefon? Jakie są skutki dla sprzedawcy w przypadku niewywiązania się z obowiązków nałożonych prawem?

Czytaj więcej...
Naprawa gwarancyjna a termin gwarancji

Naprawa gwarancyjna a termin gwarancji

2018-10-02

Konsument, który korzysta z gwarancji może żądać od gwaranta uprawnień wynikających z dokumentu gwarancyjnego. Jednym z nich może być wymiana wadliwego produktu na nowy. Terminy gwarancji mogą być różne np. 1 rok, 2 lata czy też 5 lat.  Czy w przypadku wymiany wadliwego produktu termin gwarancji biegnie na nowo? Czy też termin gwarancji na wymieniony produkt jest krótszy?

Czytaj więcej...
Gwarancja producenta a gwarancja sprzedawcy

Gwarancja producenta a gwarancja sprzedawcy

2018-10-02

Konsument reklamujący produkt może wystąpić z roszczeniem wynikającym z gwarancji bądź  z rękojmi. Są to dwie niezależne od siebie instytucje. Najczęściej sprzedawca odpowiada  z tytułu rękojmi, a producent z tytułu gwarancji. Kto poza producentem może odpowiadać z tytułu gwarancji? Czy sprzedawca może być również gwarantem? Czy konsument może żądać naprawienia rzeczy w ramach gwarancji od sprzedawcy? Jakie są rodzaje gwarancji?

Czytaj więcej...
Zamówienie z obowiązkiem zapłaty

Zamówienie z obowiązkiem zapłaty

2018-10-02

Konsument robiąc zakupy, czy to w sklepie stacjonarnym, czy też internetowym ma obowiązek uiścić zapłatę za produkt. W sklepie stacjonarnym jest to proste, sprzedawca wydaje produkt konsument za niego płaci. Inaczej to wygląda w sklepach internetowych, gdzie robimy zakupy wirtualnie. Jakie obowiązki ciążą na sprzedawcy internetowym w sprawach związanych z obowiązkiem informowania o konieczności zapłaty? W którym momencie konsument powinien być poinformowany o obowiązku zapłaty? Jakie są konsekwencje prawne w przypadku niewywiązania się z obowiązków przez sprzedawcę?

Czytaj więcej...
Reklama porównawcza musi być uczciwa

Reklama porównawcza musi być uczciwa

2018-08-20

Reklama jest jednym z ważniejszych elementów przy podejmowaniu decyzji o kupnie produktu. Konsumenci często sugerują się zapewnieniami, które usłyszeli w reklamie. Sprzedawcy zaś robią wszystko, aby trafić do konsumentów i wpłynąć na ich decyzje. Reklama musi być jednak uczciwa. Jednym z rodzajów jest reklama porównawcza. Co to jest reklama porównawcza? Jakie warunki muszą być spełnione, aby była zgodna z prawem?

Czytaj więcej...
Wady prawne sprzedanej rzeczy

Wady prawne sprzedanej rzeczy

2018-08-20

Konsument może nabyć rzecz, która nie stanowiła własności sprzedawcy. Może to niestety przysporzyć problemów. Wiadomo, że prawowity właściciel może żądać wydania mu jego własności. Konsument zapłacił więc za kupiony produkt, a w konsekwencji musi go oddać. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak się bronić przed nieuczciwym sprzedawcą?  Czy są instytucje prawa, które dają w takim przypadku ochronę konsumentowi ? Czy też w takiej sytuacji tracimy kupiony produkt i pieniądze?

Czytaj więcej...
Czego konsument może żądać w ramach gwarancji?

Czego konsument może żądać w ramach gwarancji?

2018-07-03

Rzecz wadliwa może być reklamowana w ramach gwarancji lub rękojmi. Inne uprawnienia mogą wynikać z dokumentu gwarancyjnego a inne z rękojmi. Konsument ma prawo decydować z czego będzie korzystał. Jakie uprawnienia przysługują konsumentowi w ramach gwarancji? Z czego one wynikają z przepisów prawa, czy z dokumentu gwarancyjnego? Czy świadczenia gwarancyjne wynikające z reklamy są dla konsumenta wiążące?

Czytaj więcej...
Zwłoka w odbiorze rzeczy i zapłacie części ceny

Zwłoka w odbiorze rzeczy i zapłacie części ceny

2018-07-03

Kupujący i sprzedawca są stronami umowy na mocy której wzajemnie sobie coś świadczą. Każda ze stron ma swoje obowiązki z których powinna się wywiązać. Jednym z nich jest odebranie przez kupującego produktu od sprzedawcy. Jakie są skutki nieodebrania towaru od sprzedawcy? Czy konsument ponosi z tego tytułu jakąś odpowiedzialność? Czy sprzedawca ma obowiązek wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do odebrania rzeczy?

Czytaj więcej...

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2018 InfoMarket