Grupa INCO, właściciel kultowego płynu do naczyń Ludwik, ogłosiła korektę strategii rozwoju na lata 2024–2028. Spółka zwiększa planowane inwestycje do 250 mln zł, czyli o 20 procent więcej niż zakładano wcześniej. Nowe środki pozwolą na rozbudowę istniejących zakładów, uruchomienie kolejnych linii produkcyjnych oraz rozwój nowoczesnej infrastruktury.
Kluczowym projektem jest budowa hali w Suszu, w której powstanie innowacyjna linia do produkcji nawozów organicznych. Proces technologiczny opierać się będzie na naturalnych mechanizmach biologicznych i odzyskiwaniu energii, co znacząco obniży zapotrzebowanie na prąd i podkreśli ekologiczny charakter przedsięwzięcia. Pierwsze nawozy z tej linii mają trafić na rynek w 2027 roku.
Grupa intensyfikuje również ekspansję zagraniczną. Obecnie 12 procent przychodów firmy pochodzi z eksportu, a produkty trafiają już na ponad 20 rynków, w tym do Niemiec, Wielkiej Brytanii, USA, Kanady czy Wietnamu. Niedawno portfolio spółki pojawiło się także w Mongolii i Korei Południowej, co otwiera nowe perspektywy rozwoju w Azji. Rosnące zainteresowanie zachodnich kontrahentów oraz zmiany w europejskiej branży chemicznej sprzyjają dalszemu umacnianiu pozycji polskiej marki poza granicami kraju.
W Polsce Grupa INCO prowadzi szeroko zakrojone inwestycje w infrastrukturę. W Górze Kalwarii powstaje nowa hala o powierzchni 10 tys. mkw., w której przewidziano miejsce na cztery linie produkcyjne. Zakład w Koniecpolu zwiększa możliwości wytwarzania opakowań, a specjalistyczne laboratorium badawczo-rozwojowe w Suszu, dofinansowane przez NCBR kwotą 13 mln zł, wzmacnia potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa. Portfolio spółki obejmuje już blisko 1700 produktów w 30 kategoriach, a kolejne rozwiązania systematycznie trafiają do oferty.
Rok 2025 jest dla Grupy INCO nie tylko okresem rekordowych inwestycji, lecz także największej w historii kampanii marketingowej. Aż 20 procent wszystkich środków rozwojowych przeznaczono na promocję, obejmującą telewizję, radio, internet, działania handlowe i współpracę z influencerami. Intensywna kampania ma wspierać zarówno sprzedaż chemii gospodarczej, jak i rozwój segmentu nawozów ogrodniczych.
© 2025 InfoMarket