INCO

Grupa INCO zwiększa inwestycje

Grupa INCO zwiększa inwestycje

Grupa INCO, właściciel kultowego płynu do naczyń Ludwik, ogłosiła korektę strategii rozwoju na lata 2024–2028. Spółka zwiększa planowane inwestycje do 250 mln zł, czyli o 20 procent więcej niż zakładano wcześniej. Nowe środki pozwolą na rozbudowę istniejących zakładów, uruchomienie kolejnych linii produkcyjnych oraz rozwój nowoczesnej infrastruktury.

Kluczowym projektem jest budowa hali w Suszu, w której powstanie innowacyjna linia do produkcji nawozów organicznych. Proces technologiczny opierać się będzie na naturalnych mechanizmach biologicznych i odzyskiwaniu energii, co znacząco obniży zapotrzebowanie na prąd i podkreśli ekologiczny charakter przedsięwzięcia. Pierwsze nawozy z tej linii mają trafić na rynek w 2027 roku.
Grupa intensyfikuje również ekspansję zagraniczną. Obecnie 12 procent przychodów firmy pochodzi z eksportu, a produkty trafiają już na ponad 20 rynków, w tym do Niemiec, Wielkiej Brytanii, USA, Kanady czy Wietnamu. Niedawno portfolio spółki pojawiło się także w Mongolii i Korei Południowej, co otwiera nowe perspektywy rozwoju w Azji. Rosnące zainteresowanie zachodnich kontrahentów oraz zmiany w europejskiej branży chemicznej sprzyjają dalszemu umacnianiu pozycji polskiej marki poza granicami kraju.
W Polsce Grupa INCO prowadzi szeroko zakrojone inwestycje w infrastrukturę. W Górze Kalwarii powstaje nowa hala o powierzchni 10 tys. mkw., w której przewidziano miejsce na cztery linie produkcyjne. Zakład w Koniecpolu zwiększa możliwości wytwarzania opakowań, a specjalistyczne laboratorium badawczo-rozwojowe w Suszu, dofinansowane przez NCBR kwotą 13 mln zł, wzmacnia potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa. Portfolio spółki obejmuje już blisko 1700 produktów w 30 kategoriach, a kolejne rozwiązania systematycznie trafiają do oferty.
Rok 2025 jest dla Grupy INCO nie tylko okresem rekordowych inwestycji, lecz także największej w historii kampanii marketingowej. Aż 20 procent wszystkich środków rozwojowych przeznaczono na promocję, obejmującą telewizję, radio, internet, działania handlowe i współpracę z influencerami. Intensywna kampania ma wspierać zarówno sprzedaż chemii gospodarczej, jak i rozwój segmentu nawozów ogrodniczych.

2025-10-05
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket