Grupa BSH Hausgeräte GmbH osiągnęła przychody w wysokości 15,3 miliarda euro w roku obrotowym 2024, co oznacza wzrost o 3 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, a po skorygowaniu o efekty kursów walutowych wzrost ten wynosi 7,5 proc.
Wiodący europejski producent urządzeń gospodarstwa domowego z powodzeniem radził sobie w trudnym otoczeniu rynkowym, szczególnie dzięki pozytywnemu rozwojowi na rosnących rynkach w Ameryce Północnej i na rynkach wschodzących. „Nasza siła tkwi w połączeniu mocnych marek, wyjątkowych doświadczeń produktowych, przełomowych innowacji i niezawodnej jakości. To właśnie to cieszy naszych konsumentów i stanowi podstawę naszego długoterminowego sukcesu” - podkreśla CEO Dr Matthias Metz.
Miniony rok był również naznaczony wyzwaniami dla całej gospodarki, w szczególności dla branży AGD. Osłabienie popytu konsumenckiego na wielu rynkach oraz spadek na rynku nieruchomości miały negatywny wpływ na ważny segment urządzeń do zabudowy. Pomimo gospodarczych trudności i wyzwań geopolitycznych, BSH osiągnęło solidny wzrost w roku obrotowym 2024 na silnie konkurencyjnym rynku.
Po spadku przychodów w poprzednim roku (2023) spowodowanym trudnymi warunkami po zakończeniu pandemicznego boomu, jasna strategia wzrostu BSH zaczyna przynosić efekty. „Mamy jasny plan, który ma zapewnić nam długofalowy sukces – z konkretnymi celami, solidnymi fundamentami i mocnym zespołem” - podkreślił Matthias Metz. „Inspirujemy konsumentów naszymi wiodącymi markami i pierwszorzędnymi produktami oraz przyczyniamy się do sukcesu naszych partnerów handlowych. Równocześnie koncentrujemy się na naszych atutach, aby jeszcze bardziej wyróżnić się na tle konkurencji i spełniać naszą ambicje, jaką jest kształtowanie rynku. Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem naszej konkurencyjności” – dodał Matthias Metz.
Głównym czynnikiem sukcesu BSH był silny wzrost przychodów wynoszący prawie 14 proc. w regionie rynków wschodzących, obejmującym Europę Wschodnią, Bliski Wschód oraz kontynent afrykański. BSH osiągnęło znaczny wzrost szczególnie w Turcji, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w Indiach.
Po osłabieniu na rynku nieruchomości, które spowodowało ograniczenie popytu i spadki przychodów w większości grup produktowych w ostatnich latach, w 2024 roku BSH wróciło na ścieżkę wzrostu w większości obszarów. Pozytywne wyniki odnotowała kategoria pralnictwa (+4,1 proc.) oraz serwis producenta (+5,2 proc) z jego wszechstronnym portfelem usług. Grupy produktów zmywarek (+3,2 proc.) i małego AGD (+5,5 proc.), czyli sprzętów do pielęgnacji domu, ekspresy do kawy i roboty kuchenne, również odnotowały znaczne wzrosty w minionym roku. Skoncentrowanie na potrzebach konsumentów przyniosło efekty. Tylko grupy produktów piekarniki (-4,6 proc.), płyty grzewcze (-1,3 proc.) oraz lodówki (-0,4 proc.) odnotowały nieznaczne spadki przychodów w 2024 roku. Wynika to głównie z ciągłego spadku popytu na urządzenia do zabudowy.
Inteligentne technologie odgrywają coraz ważniejszą rolę w codziennym życiu konsumentów. Nowy standard Matter rewolucjonizuje inteligentny dom, a BSH również odgrywa pionierską rolę w tej dziedzinie. Na targach IFA 2024 w Berlinie zaprezentowano pierwsze na świecie urządzenie AGD obsługujące Matter. Dodatkowe funkcjonalności są dostępne w aplikacji BSH. Ta wyjątkowo oszczędna energetycznie lodówko-zamrażarka XXL z fabryki w Giengen w Badenii-Wirtembergii będzie dostępna w 2025 roku i może być połączona z urządzeniami innych producentów. Każdy, kto przekształca pionierską pracę w standard, ustanawia nowe punkty odniesienia. W 2025 roku wszystkie lodówki BSH na rynku amerykańskim będą obsługiwać Matter. „Udostępniamy innowacje naszym konsumentom w jak najszerszym zakresie – bez kompromisów co do jakości i wydajności” - podkreśla Matthias Metz.
Mimo że środowisko rynkowe pozostaje niezwykle trudne we wszystkich regionach i występują wyzwania geopolityczne, BSH z optymizmem spogląda na obecny rok obrotowy. „Nasz sukces opiera się na tym, że celowo wykorzystujemy nasze różnorodne zasoby, aby wyraźnie wyróżnić się na tle konkurencji. Decydującym czynnikiem jest pasja, zaangażowanie i innowacyjna siła naszych pracowników, bez których ten sukces nie byłby możliwy. Razem aktywnie kształtujemy rynki przyszłości” - podsumowuje Matthias Metz.
© 2025 InfoMarket