MOTOROLA

Motorola zdetronizowała Samsunga – lider sprzedaży składanych smartfonów w Europie

Motorola zdetronizowała Samsunga – lider sprzedaży składanych smartfonów w Europie

Motorola objęła prowadzenie na rynku składanych smartfonów w Europie, detronizując Samsunga z pozycji lidera po wielu latach dominacji. Według danych IDC za I kwartał 2025 roku, marka odpowiada za ponad 43 procent sprzedaży urządzeń z elastycznym ekranem w regionie, wyprzedzając dotychczasowego lidera – Samsunga – który osiągnął wynik na poziomie 38 procent.

To pierwszy raz, gdy Motorola zajmuje pierwsze miejsce w tym segmencie. Kluczowym czynnikiem okazała się rosnąca popularność modelu Motorola Razr 40 Ultra, który oferuje nowoczesną konstrukcję typu clamshell, duży ekran zewnętrzny oraz atrakcyjną wycenę w porównaniu z konkurencją. Model cieszył się szczególnie dużym zainteresowaniem w krajach Europy Zachodniej i Środkowej, m.in. w Niemczech, Polsce i we Włoszech.
Składane smartfony wciąż stanowią niszowy segment rynku – w Europie odpowiadają za około 1,3 procent wszystkich sprzedanych urządzeń – ale ich udział systematycznie rośnie. Motorola zapowiada kolejne inwestycje w rozwój tej kategorii, a analitycy prognozują, że marka może utrzymać przewagę nad Samsungiem także w kolejnych kwartałach 2025 roku.
Eksperci zwracają uwagę na skuteczną strategię cenową Motoroli, szeroką dostępność modelu Razr oraz rosnącą rozpoznawalność marki w segmencie premium. Wpływ na zmianę lidera mogło mieć również ograniczenie dostępności nowej serii Galaxy Z Flip przez Samsunga w I kwartale.
To ważny sygnał zmian na rynku składanych urządzeń – Motorola przestaje być outsiderem i staje się pełnoprawnym konkurentem w segmencie, który do tej pory był jednoznacznie kojarzony z marką Samsung.

2025-06-18
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket