LG

LG w drodze ku zielonej innowacji

LG w drodze ku zielonej innowacji

LG Electronics rewolucjonizuje produkcję klimatyzatorów kasetonowych 4‑way – wprowadza formowanie z piankowaniem i zamienia ABS na polipropylen, redukując zużycie plastiku, emisję CO₂ i wzmacniając strategię ESG marki.

Firma LG Electronics wdraża innowacyjne rozwiązania w produkcji swoich klimatyzatorów kasetonowych czterostronnych, łącząc ekologię z technologicznym postępem. Po pierwsze, zastosowano formowanie wtryskowe z dodatkiem azotu – technikę polegającą na wprowadzeniu pęcherzyków w tworzywo, co pozwala ograniczyć zużycie plastiku o około 900 g na jednostkę. Po drugie, firma zastąpiła tradycyjny materiał ABS (akrylonitryl‑butadien‑styren) na bardziej ekologiczny polipropylen (PP) o niższym śladzie węglowym.
Certyfikacja TÜV Rheinland potwierdziła, że nowe rozwiązania obniżają emisję dwutlenku węgla do 14,85 kg ekwiwalentu na jednostkę. W skali roku daje to oszczędności rzędu 270 ton plastiku i ponad 4 400 ton dwutlenku węgla – to to samo, co pochłonąłby 30‑letni las sosnowy o powierzchni ponad 580 boisk piłkarskich.
Nowa technologia została wdrożona w czerwcu 2025 roku i obejmuje obecnie modele 4‑way system, z planami stopniowego rozszerzania na kolejne urządzenia komercyjne i domowe.
Zmiany wpisują się w szerzej zakrojoną strategię ESG LG, nazwaną „Better Life for All”, której celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o 54,6 procent do 2030 roku względem poziomu z 2017 roku. Firma wspiera to obniżenie emisji przez wdrażanie energooszczędnych procesów produkcyjnych, wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii oraz stosowanie technologii Core Tech, na przykład inwerterowych silników i sprężarek, które dostosowują prędkość pracy do realnego zapotrzebowania, minimalizując straty energii. Do tego w ofercie pojawił się chiller z czynnikiem chłodniczym R32, którego wskaźnik GWP jest o około 30 procent niższy niż R410A.

LG w drodze ku zielonej innowacji-2
LG w drodze ku zielonej innowacji-3
2025-09-07
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket