SAMSUNG

Jedną z 5. najlepszych marek globalnych według „Interbrand”

Jedną z 5. najlepszych marek globalnych według „Interbrand”

Reakcja na pandemię, społeczna odpowiedzialność biznesu, innowacje w urządzeniach lifestyleʼowych oraz nieustające inwestycje w przyszły wzrost – wszystko to zwiększa wartość firmy Samsung, która znalazła się na 5. miejscu w rankingu światowych firm ogłoszonym przez „Interbrand”.

Mimo wyzwań, jakim – z uwagi na pandemię – globalne firmy musiały stawić czoła, Samsung odnotował 2‑procentowy wzrost z 61,1 mld dolarów w 2019 r. do 62,3 mld dolarów w roku bieżącym. Firma znalazła się w „wielkiej piątce” po tym, jak przez trzy lata z rzędu plasowała się na 6. pozycji.

– W roku 2000 rozpoczęliśmy naszą podróż od pozycji 43. i wartości firmy na poziomie 5,2 mld dolarów. Teraz znajdujemy się w „wielkiej piątce”, a nasza wartość wzrosła do 62,3 mld dolarów. To ogromne osiągnięcie. Nigdy nie udałoby się nam tego dokonać, gdyby nie wsparcie użytkowników naszych urządzeń na całym świecie. By dalej wzmacniać naszą pozycję, jeszcze bardziej zintensyfikujemy nasze zaangażowanie i komunikację z odbiorcami – mówi Younghee Lee, CMO w Samsung Electronics.

Według „Interbrand” kluczowymi czynnikami wzrostu firmy Samsung były szybka reakcja na pandemię i nieustanne wprowadzanie na rynek innowacyjnych urządzeń, w tym Galaxy Fold i The Terrace, a także niezmienne inwestowanie w rozwój zaawansowanych rozwiązań technicznych, takich jak sztuczna inteligencja (AI), 5G i Internet rzeczy (IoT). Zaangażowanie firmy w kwestie zrównoważonego rozwoju we wszystkich aspektach zarządzania przedsiębiorstwem również przyczyniło się do wzrostu wartości marki. Doskonałym przykładem mogą być ekologiczne opakowania telewizorów i etui smartfonów Samsunga stworzone z wykorzystaniem materiałów z recyklingu. Także jeśli chodzi o cyfrowe urządzenia AGD Samsung nie zaprzestawał wprowadzania innowacji wychodzących naprzeciw zmieniającemu się stylowi życia odbiorców; przykładem mogą tu być lodówka Bespoke i pralkosuszarka Grande AI. Z kolei kampanie dotyczące ważnych dla użytkowników tematów – takich jak gotowanie, sport, dekoracja wnętrz czy dbanie o zwierzęta domowe – przyczyniły się do lepszej komunikacji firmy z jej klientami.

Interbrand szacuje wartość marek na podstawie drobiazgowej analizy wielu czynników. Bierze m.in. pod uwagę wyniki finansowe, wpływ marki na decyzję o zakupie, a także konkurencyjność marki.

2020-12-08
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket