Artykuły

Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową, co warto wiedzieć?

Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową, co warto wiedzieć?

2025-07-15

Ludzką sprawą jest, że gdy produkt okaże się wadliwy, odczuwamy rozczarowanie. Coś, na co czekamy i za co zapłaciliśmy, okazuje się nie takie, jak obiecywano. W takiej sytuacji warto pamiętać, że prawo stoi po Twojej stronie i daje Ci konkretne możliwości działania. Jakie uprawnienia wynikają z przepisów o niezgodności towaru z umową? Czego możesz żądać, gdy kupiony produkt jest wadliwy? Zapoznaj się, by skutecznie dochodzić swoich praw.

Czytaj więcej...
Podstawowe różnice między niezgodnością towaru z umową a gwarancją

Podstawowe różnice między niezgodnością towaru z umową a gwarancją

2025-07-15

Wielu konsumentów myli niezgodność towaru z umową z gwarancją. Gdy towar okaże się wadliwy, najczęściej używasz pojęcia „reklamacja”. Jednak w ramach reklamacji masz prawo wyboru sposobu dochodzenia swoich praw. Możesz zdecydować, czy składasz reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową czy z tytułu gwarancji. Jakie są podstawowe różnice między tym dwoma pojęciami? Która opcja będzie dla Ciebie korzystniejsza w konkretnej sytuacji?

Czytaj więcej...
Czy zawsze można reklamować towar? Sprawdź, kiedy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności

Czy zawsze można reklamować towar? Sprawdź, kiedy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności

2025-07-15

Przepisy prawa mają na celu przede wszystkim ochronę konsumenta. W przypadku, gdy towar jest wadliwy, może on skorzystać z określonych uprawnień. Jednak warto pamiętać, że nie w każdej sytuacji sprzedawca będzie zobowiązany do uznania naszej reklamacji. Prawo przewiduje wyjątki, w których przedsiębiorca może uchylić się od odpowiedzialności. Kiedy sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową? Jak wygląda to w praktyce? Zapoznaj się z poniższym poradnikiem, by uniknąć błędów.

Czytaj więcej...
Dyrektywa EAA – handel a niepełnosprawni

Dyrektywa EAA – handel a niepełnosprawni

2025-05-10

Nowa unijna dyrektywa wymusi zmiany w tysiącach firm. Od 28 czerwca 2025 r. wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Niespełnienie tych wymagań grozi nie tylko utratą reputacji, ale i surowymi karami finansowymi. 

Czytaj więcej...
Odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową

Odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową – nowe zasady

2023-02-05

 

 

Od 1 stycznia 2023 r. obowiązują nowe przepisy prawa konsumenckiego implementujące do polskiego porządku prawnego dyrektywę towarową i cyfrową. Na skutek wprowadzonych zmian przedsiębiorcy działający w obrocie konsumenckim mają obowiązek przestrzegać nowych wymogów dotyczących odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową oraz respektować zmodyfikowane zasady rozpatrywania reklamacji.

Czytaj więcej...
x

Kontakt z redakcją

© 2025 InfoMarket